Medieteknik B

söndag, april 30, 2006

Fram för plågsamma studentförsök!?

Hej kära B-kursare. Nu tänkte jag att ni ska få bli försökskaniner igen.
Några studenter har startat tjänsten StudentSMS www.studentsms.se och jag vill gärna prova om vi kan ha nytta av den, både ni studenter och vi som är inblandade i att ge er undervisning.

Om ni anmäler er till denna sajt så kan lärare eller administratörer skicka sms och/eller epost till er med t.ex. schemaändringar på enkelt sätt.
Sist i meddelandet finns det reklam, ett sätt att finansiera tjänsten som är kostnadsfri för både studenter och högskolor.

Prova väldigt gärna att registrera er på sajten inom kursen MTB, så kan vi vid behov nå er med snabba meddelanden. Eftersom terminen snart är slut hinner ni/vi kanske inte få så mycket nytta av den redan nu, men om era erfarenheter är positiva så kan vi givetvis utöka detta till att gälla för fler kurser.

Meddela mig om något känns fel eller dåligt med tjänsten, ni är bland de första som testar här hos oss

3 Comments:

Blogger Inez Lindh Isefält said...

Jag har alltid trott att denna tjänst endast varit tillgänglig för KTH och så verkar det fortfarande vara eftersom Södertörn inte finns med bland alternativen på skolor.

måndag, 01 maj, 2006  
Blogger Anne said...

Om du skaffar ett konto så dyker Södertörn och MTB upp bland de alternativ du kan välja när du ska lägga till en kurs. Kolla min "instruktions"-gif :-D

måndag, 01 maj, 2006  
Blogger Albert said...

Hej, tjänsten heter numera www.academialive.com och är utbyggd för att passa alla studenter i Sverige.
De ger 50 SMS per dag att skicka till sina studeikollegor. Även 50MB i varje projekt som gör det enkelt att ladda upp sina dokument man jobbar med. Jag använder det även fast jag slutat plugga! Cool, rock-on!

fredag, 04 maj, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home