Medieteknik B

fredag, februari 03, 2006

Tags - etiketter

.På väg till filmfestivalen i Göteborg med tåg över Örebro. Om jag fotar eller filmar och "lastar" upp på ngn nättjänst så bör jag inte missa att tagga dem dvs ge dem egna sökord. Så kan mina filer hittas, ses och kanske t.o.m. användas av andra. Eller i vart fall vara med och bilda ett större samlat avtryck eller intryck av händelsen. Fast vad är bästa "tagsen" för Göteborg filmfestival? Får kolla vad andra valt först...
Vet inte om ni är tagmedvetna redan. T.ex technorati, blip.tv och flickr använder tags. Så Michael Verdi avslutade ju ett av exemplen i går med:"Tag your answer Vlog anarchy", Så en anarkistisk livssyn gör bäst verkan med en formaliserad tagg?! Kuult. Tyvärr inga illustrativa länkar. jag bloggar från mobilen. Anne

En technoratitagg postad i efterhand

3 Comments:

Blogger Inez Lindh Isefält said...

Jag kan iaf se videon utan problem, tror jag glömde bort vissa inställningar när jag sparade QT-filen vilket gjort att det inte går att kolla. Tänkte att du kanske hade svar på det åt mig i morgon.

onsdag, 08 februari, 2006  
Blogger Anne said...

Ojdå, då får jag fundera. Hur man ställer in sin QT om den har 3ivx nedladdat kan man i a f hitta på

http://freevlog.org/wordpress/index.php/2005/10/23/compress-for-the-web-with-3ivx/

onsdag, 08 februari, 2006  
Blogger Inez Lindh Isefält said...

Ja vi syns i morgon då... om jag hittar. Står ingen sal utskriven.

onsdag, 08 februari, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home